söndag 26 augusti 2012

Roxen runt och Ironman.

Har haft Roxen runt 83km i kalendern hela året men sista veckan har visat att det skulle bli rätt dåligt väder idag men det slog om i sista stund och vart kanon cykel väder.
Roxen runt är en bana som är ganska kuperad första halvan sen planar den ut lite men när man vänder i Norsholm och tillbaka till Linköping så har det en tendens att nästan alltid bli motvind vilket det var idag så rätt tufft vart det på slutet där benen dog av lite.
Körde förra året(första gången) på 3tim 11min och i år på 2tim 31min så en förbättring med 40 min får jag vara nöjd med.

Duration: 02:31:10,HR Avg: 157,HR Max: 180,Calories: 2039kcal,Distance: 83.22km,Speed Avg: 33km/h,Training Load: 353 

Måste erkänna att det här med att cykla, springa och simma har fått mig ordentligt i sina klor och visst vart inte intresset mindre med våra fina framgångar under OS så tanken har vart att jag under nästa år skulle prova nått eller några triathlon tävlingar och det står fortfarande fast men när jag råkade se att man öppnade anmälningarna till nästa års Ironman i lördags ja då råkade det visst slika in en anmälning där... tur att det är ett år kvar innan det är dax säger jag bara.  
Det som jag ska ta tag i först är väll simningen det är läge att redan nu lägga in i alla fall ett pass i veckan.
Att få stå den 17 augusti nästa år i Kalmar och mottaga medaljen med texten IRONMAN vore riktigt stort och det kommer också va det som kommer vara den stora drivkraften alla de kommande träningspassen.
Lite info ang Ironman: simma 3,86km, cykla 180,2 och springa 42,195km.



Lite inspiration eller avskräckning...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar