fredag 10 augusti 2012

Cykelvasan 2012

Har länge vart lite sugen på att köra lite Mtb, sagt o gjort i måndags inhandlades en Scott Mbt och direkt fick jag frågan i fall inte cykelvasan var nått jag skulle åka? Nja inte direkt nått jag hade funderat över men efter ett par dagar infann sig ändå lite sug så en snabbtitt på diverse annons sidor sa fann jag i alla fall en billig biljett så det var ju bara att slå till.

Om bara några timmar går avfärden och resan ditt tar väll 5-6 timmar, min start tid kommer nog bli runt 12:00 och eftersom jag inte har nån aning om hur loppet är så har jag väll inte direkt nått tids mål men jag hoppas ändå kunna köra runt 5timmar men det kan ju hända grejer längs vägen så det får ta den tid det tar är väll kanske mer sunt att ha i tanken.

90km långt är loppet vilket nog blir ganska tufft, här kan den intresserade se en karta över banprofilen: PDF fil

Jag får väll samtidigt passa på att reka spåret eftersom vasaloppet går där i början på nästa år och om allt går som det ska så är ju det den sista etappen i klassikern. :)



Nya bettan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar