måndag 25 juni 2012

Vansbrosimmet närmar sig.

Lite mer än en vecka har gått sen vätternrundan och återhämtningen gick riktigt bra redan efter 2 dagar kände jag mig hyfsat återställd bortsett från lite känningar i ryggslutet, där har jag ett stort tack att skicka till Gainomax för hjälpen med deras produkter just för ändamålet återhämtning.
Tyvärr drog jag på mig en jätte förkylning och låg hela veckan däckad hemma med halsont så nån simning vart det ju inte som planerat.
Jag har dock vart o köpt mig en baddräkt ;)


O idag var det dax att inviga den men det vart inte att simma i nån sjö alldeles för dåligt väder men dock utomhus i simbassäng.
Eftersom jag inte simmat mer än en gång i år så börjar jag lite försiktigt med 30x50m dvs ca 1,5km på ca 50min alltså halva den distansen jag sen ska simma, jag bör nog kunna simma i alla fall två gånger till denna vecka och ca 2-3 gånger nästa vecka så jag hoppas den räcker för att ta mig i mål :)

Posten har som vanligt klantat sig med mina paket, jag väntar på ett paket från Gainomax som skulle dykt upp runt den 14e men har typ försvunnit på sorterings centralen i Jönköping den 13e...
Det första jag fick var helt mosat och nu detta haha otur men förhoppningsvis dyker det upp denna vecka.

Föresten här finner ni lite statistik från vätternrundan 2012 och hur det gick för mig Resultatjakt.se
När man ser hur många som brutit och att vätternrundan själva säger att detta var den värsta rundan på 47gånger så blir man ju givetvis riktigt glad att man tog sig runt och gjorde det på en så pass bra tid kanske bådar gått inför nästa år ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar