fredag 15 juni 2012

Jag och 23000 andra dårar...

Oki kollar man vädret så skulle man ju nästan kunna bryta ihop typ, debuten på Vätternrundan ser ut att kunna bli en riktigt våt runda och för att inte glömma vinden som enligt prognosen just nu ska ligga på 5-7m/s hmm vad har man gett sig in på...
Visst det har regnat när vi cyklat förut men vad gör det när man har nära hem och dessutom bara kanske cyklar ett par timmar nu ska vi cykla i 10 timmar och att vara genom sur innan man lämnat Motala låter ju så där kul...
Men ändå känner jag mig riktigt taggad för uppgiften, vi har ju tränat för den här stunden ända sen vi satte på spinning cykeln i vintras (vilket känns som igår) och tyvärr men att bryta loppet är inget alternativ jag måste ju ta mig runt, som en del i klassikern så måste ju loppet va genomfört.

Min starttid var förut 21:18 som jag skrev i tidigare inlägg men den är nu BYT till 04:36 om man är intresserad av att följa mig runt o se vart vi är nån stans så tror jag att det finns två allternativ:
  1. Ladda ner Vätternrundan appen som finns i android market eller appstore där kan man söka på mitt start nummer 4354
  2. Man skickar ett sms "V 4354" till 72456 så får du veta när jag startar, passerar Gränna - Bankeryd - Hjo - Aspa - Medevi och målgång dock kostar detta 30 kr!

Sista dagarna nu har det bara fixats o grejats för man ska vara "klar" här följer en lång lista...

Armvärmare              check!
Cykel                        check!
Cykelbyxor               check!
Cykeldator                check!
Cykelglasögon           check!
Cykelskor                 check!
Cykelstrumpor          check!
Cykeltröja                check!
Däcksavtagare          check!
Extra slang                check!
Flaskor                     check!
Handskar                  check!
Hjälm                       check!
ID-kort                    check!
Jacka/regnjacka/vindväst             check!
Linement/balsam/Vicks rub          check! 
Vaselin/byxsalva                          check!
Mobiltelefon                                check! 
Multiverktyg+verktyg för "sista-minuten"-meckande                    check!
Pengar/kreditkort                                                                       check!
Plastpåsar för förvaring av saker som skall med i cykeltröjan       check!
Pulsklocka+pulsband                                                                  check!
Pump/kolsyrepatroner+riktig pump för ordentligt tryck innan start   check!
Reflexer                                                                                         check!
Ryggsäck                  check!
Skoöverdrag             check!
Sportdryck/bars/gel   check!
Startbevis                  check!
Svettband/bandana/keps   check!
Undertröja                        check!

Dessutom är cykeln tvättad och kedjan smord så man slipper skämmas på start plattan!

Tvättad, har mekat ditt mina extra flaskhållare för vatten där bak.

Pure cycling experience :)

Ultimate carbon fiber!

Full aktivitet i tidbytar båsen i torsdags.
Var det nån som sa bara cykla? man måste visst äta och dricka under tiden med... :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar