söndag 27 maj 2012

Sommen runt 12,5 mil

Dagen kunde ju inte börjat bättre dels hade det regnat på natten så all pollen låg på backen och så var det strålande solsken 16 grader varmt redan klockan sex på morgonen
Vaknade lite halv trött och kände mig inte direkt jätte taggad men med lite frukost så var man i alla fall igång.
Packade in alla grejer i bilen inklusive cykel och drog i väg för att möta upp team kompisarna, upp med ett par cyklar på kroken och så drog vi till Tranås där starten/målgång är.
På torget i Tranås var vi knappast ensamma ca 850st var då anmälda till loppet, våran starttid 10:08.
Visst hade man lite förhoppningar om att hitta en grupp så man kunde få köra i ett bra tempo men vi hamnade i en grupp med några riktigt starka cyklister och tempot vart riktigt högt i mellan åt så pass att det några gånger vart tufft att hänga med men på nått sätt lyckades jag i alla fall kämpa mig kvar, när det var ca 2 mil kvar tappade jag en liten lucka till de där fram och vart tvungen att släppa av när det gick fort uppför, sen hjälpes jag och en team kompis åt att dra in mål.
Nu när man tittar tillbaka så skulle jag haft mer vatten med mig en sån här varm dag, 2L hade jag med mig och det tog slut när det var ca 1mil kvar och då var jag riktigt törstig kanske ett stopp hade vart bra men samtidigt hade ju tiden blivit sämre :) 
Man lär sig i alla fall många nya saker varje gång!

Lite info från polar klockan:

Träningsresultat 26.05.2012 10:09
Duration: 03:32:36,
HR Avg: 163,
HR Max: 178,
Calories: 3173kcal,
Distance: 123.83km,
Speed Avg: 34.62km/h,
Training Load: 524

Bilder: 
Lastat o klart
Taktik snack? 

Gänget samlat. 

Per Persson intervjuad av startern.

Många var det...

Efter målgång, man är inte ensam om att dricka Gainomax, bra där Lars :)


1 kommentar: