söndag 6 maj 2012

Cykling med Maif gänget.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så drog jag till Motala idag för att hänga med Maif ck på deras söndags tur, väll där så var jag faktiskt för en gångs skull ute i god tid... :)
Så god start alltså, har ju hört förut att Maif har många medlemmar som är med och cyklar och i dag var inget undantag vi var säkert runt 100 pers som samlades där innan start jag hoppade in i en 30km/h grupp vilket menas att man i slutet på rundan kommer ha ett snitt på ca 30km/h.
Här hade man "lite" problem eftersom det var så mycket folk så vart lite strul när man skulle dela in alla grupper hmmm inte riktigt vad man är van vid... angenäma problem alltså.

Kände mig riktigt pigg under hela rundan så jag är riktigt nöjd med min insatts, dock var det en hel del kalla vindar som gjorde att jag vart ganska stel i ryggen när jag körde men nu efteråt med lite stretching så känns det bra.

Lite info om rundan: Start Motala- Ljungsbro- Tjällmo, Hem: Godegård- Övralid- Lemunda- Motala

Cycling 06.05.2012 09:01
Duration: 03:48:53,
HR Avg: 153,
HR Max: 205,
Calories: 3137kcal,
Distance: 120.03km,
Speed Avg: 31.5km/h,
Training Load: 445

Några bilder:

Starten, ett litet urval av alla som deltog.


Framme i Tjällmo där vi tog en snabbfika.

Fiket låg precis intill Tjällmo kyrka...


Jag hade givetvis med mig min favorit bar som snack, toffee smak riktigt god och innehåller mycket energi.


Återhämtning är A och O, väll hemma dunkade jag i mig en sån här direkt kan rekommendera både vanilj och choklad smak riktigt goda, men det bästa är innehållet 76gram kolhydrater/portion precis vad man behöver efter ett långpass.


Nu blir det att slänga sig en stund på soffan och kolla lite hockey...

På återseende...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar