måndag 6 augusti 2012

Rehab träning

Som vanligt rusar tiden iväg och det känns inte alls länge sen jag gick på semester och nu är det bara en vecka kvar, känns som om en månad bara försvann...
En vecka på Cypern med familjen gjorde i alla fall kroppen riktigt gott med mycket vila, värme/sol, bad, god mat och fina vänner.

Denna vecka började med ett besök på FysioRehab här i Mjölby och där fick jag lite tips på hur jag ska stretcha benhinnorna och vi körde även lite laser behandling på det inflammerade området.
Just nu efter lite mer en veckas uppehåll med träningen så gör de inte direkt ont men kanske ömmar lite om jag trycker på området där jag hade som mest ont.
Fick även låna en balans boll som jag ska stå/vicka på foten ett par minuter varje dag för att träna och stärka upp benhinnorna mm.

I tisdags så sprang jag 2,5km vilket kändes bra och tanken var att springa 2,5km till idag men det vart ca 3,5 km vilket också kändes bra så detta bådar ju gott nu blir det att öka lite förskitigt under ett par veckor tills jag är uppe i 8-10 km per pass.
Jag hade ju ett tränings upp lägg som jag skulle köra mot för att säkerställa att jag skulle kunna springa på en bra tid på lidingöloppet men det fick jag ju skrota nu, så det får bli träning på hur jag känner mig i benet.
Jag kommer dock göra allt för att kunna stå på start linjen i lidingöloppet. :)

Har även hunnit med 3st cykel pass i veckan 2st lite jobbiga korta och 1st lite lättare men längre i stället, tufft att komma igång känns lite stelt och seg i benen men lär nog va oki i veckan som kommer här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar