söndag 12 augusti 2012

Cykelvasan rapport.

Cykelvasan visade sig inte riktigt bli vad jag förväntade mig insåg jag rätt anart under loppets gång, jag hade ju spanat in banprofilen ett antal gånger och jag tyckte det såg ganska flackt ut med nån backe i början och sen skulle det gå utför ganska mycket... Jo tjena det hela började med en endless backe som aldrig ville ta slut och visst fanns det partier på banan som gick snabbt utför men mer parten av banan gick på rätt grova grusvägar, skogs partier, sand och ett gäng partier med flis.
Även när det gick utför och man trodde att man skulle få med sig lite fart nedför så i botten på backen var det stora hål som gjorde att man bromsades in rätt kraftigt för att sen övergå i rätt tuffa backar där lättaste växeln fick användas och det var knappt styrfart på sina ställen.
Kort o gott bland det tuffaste jag gjort även om vätternrundan var tuff på sitt sätt så var detta nästan minst lika tufft även att distansen "bara" var 95km.

Helt smärtfritt gick det dock inte då jag hade problem med skorna som visade sig att jag köpt nån storlek för små så efter nån timmas cykling så började fötterna göra galet ont det kändes som om nån stack stora knivar under fötterna och sen åkte jag nog och spände mig lite i mycket i axlar och mordhöll styret vilket gjorde att jag efter ett tag fick svårt att rätta ut fingrarna och det vart med det i bland svårt att hålla i styret o bromsa osv.

Hela cykelvasan tyckte jag var kanon arrangerat, det gick lätt o snabbt att hämta start kittet och efter målgång så var det bara att cykla bort till en camping där man lämnade in cykeln så kunde man gå och duscha/äta mat inga jätte köer eller nått men jag antar att man har stor rutin där uppe i o med vasaloppet. KANON BRA!

Jag kommer antagligen köra nästa år också men då ska jag ha kört mer än 2,5 mil(ca 2timmar) på mtb nu har jag ju en tid att försöka slå, tiden skrevs till 4:13 och den är jag nöjd med trots allt. ;)


Llite bilder...

Bilen med cyklarna

Ronny mekar ditt nummer lappen fram.


Vasaloppet?


Mat vid Mora hockeys arena





Lite suddig bild men ett jätte stort fält där alla cyklister fick ställa sig i sina fållor...

Maten det bjöds på: potatis sallad, kassler, sallad, bröd och dricka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar